Aug 15, 2012

Nasharudin Mat Isa: Bukti PAS menolak ISLAM!

Sudah lama tidak kelihatan Ust. Nasharudin begitu ceria
1. Setelah gambar Ustaz Nasharuddin Mat Isa berjumpa dengan DS Najib semasa mengerjakan umrah tersebar di facebook, terdapat banyak andaian yang mengatakan bahawa Ust. Nasha akan meninggalkan PAS.

2. Kemudian beliau tampil pula dihadapan TV dengan membawa mesej yang tidak begitu popular di kalangan pemimpin PAS; PAS perlu tinggalkan PR jika terdapat tentangan dari DAP mengenai isu hudud.

3. Dan tidak lama selepas itu, HarakahDaily pula mengeluarkan satu kenyataan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan, Mohd Nuri Mat Yaakob (baca di sini) dengan hebatnya menyelar kenyataan Ust. Nasha tersebut.


4. Yang menjadi pokok persoalan, adalah Ust. Nasha hanya mencadangkan perkara tersebut JIKA ditentang oleh DAP.


5. Dan DPPNK terus mengeluarkan kenyataan ini "Bagi DPPNK, katanya, PAS sedikitpun tidak rugi jika individu seperti beliau mengangkat kaki meninggalkan parti." Begitu sayang PAS kepada Karpal Singh, Lim Kit Siang dan rakan-rakan lain dari DAP.

6. PAS ketika ini sudah terang-terangan menentang Islam dan golongan Ulama. Golongan Erdogan dan Anwarinas diangkat dan disanjung seperti Mat Sabu, Husam Musa, Mahfuz Omar dan lain-lain.

7. Sebelum itu, kita perlu ingat kembali bahawa Ust. Nasha juga mengeluarkan kenyataan yang juga tidak popular; perlu adanya Kerajaan Perpaduan antara BN dan PAS untuk menjaga kesejahteraan Agama Islam.

Ust Nasha terkedu memikirkan ancaman yang dibawa DAP
8. Tetapi yang cadangan beliau ini ditentang hebat oleh kepimpinan tertinggi parti, terutamanya Nik Aziz Nik Mat. Malah, Nik Aziz pernah menyebut bahawa kenyataan Ust. Nasharudin bukanlah kenyataan PAS. Malah Nik Aziz turut menggelar Ust. Nasha sebagai 'sampah'.

Nik Aziz menghalau Ust. Nasha dengan kejam
9. Dan sejak daripada itu, beliau mula dipinggirkan oleh kepimpinan PAS sehingga kini.

10. Sebenarnya, beliau sudah awal-awal lagi dapat meramalkan kebangkitan kuasa politik DAP.

11. Dan sejak daripada keputusan PRU 12 dibacakan, negara kita menghadapi pelbagai isu-isu yang menyentuh sensitiviti agama, kaum, bahasa dan lain-lain yang sebelum ini tidak pernah kedengaran.

12. Isu murtad, isu bible bahasa Melayu, Seksualiti Kemerdekaan, isu kalimah Allah, dan bermacam-macam lagi yang mencabar agama Islam sebagai agama persekutuan.

13. Isu murtad yang berlaku di DUMC yang cuba didedahkan oleh Hasan Ali turut dikecam oleh PR atas desakan DAP. Yang lebih menghairankan, PAS juga turut menyokong desakan-desakan oleh DAP terhadap Hasan Ali.

14. Adakah Ust. Nasha perlu berharap lagi agar PAS boleh mendengar saranan beliau? Ataupun sudah tiba masanya Ust. Nasha melakukan perkara yang sepatutnya dilakukan lama dahulu.

15. Kemudian, selepas Ust. Nasha mungkin tiba giliran Ust. Harun Din pula? Sama-sama kita nantikan~!


No comments: