Mar 13, 2016

[GAMBAR] Ketua Challenger, Syed Saddiq Kaki Clubbing, Kaki Kelab Malam dan Kaki .... ? @OfficialIIUM

[GAMBAR DI AKHIR ARTIKEL]

Saya menerima satu kiriman daripada seorang yang tidak ingin dikenali mendedahkan hobi ketua kepada kumpulan Challenger, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sebagai seorang yang suka berparti dan berpesta di kelab malam. Sumber saya ini telah mengirimkan sejumlah 100 lebih gambar dari Kelab Malam Palladium yang antaranya menunjukkan Syed Saddiq, seorang pelajar dari Universiti ISLAM Antarabangsa Malaysia sedang berpesta di kelab malam.


Perbuatan Syed Saddiq ini dikesan di sebuah kelab malam bernama Palladium, Manila sewaktu dia mengikuti program debat di sana. Menurut sumber lagi, walaupun perkara ini biasa dilakukan di luar negara, namun, sebenarnya Syed Saddiq selalu berpesta di dalam negara.

Syed Saddiq dikatakan sangat berhati-hati ketika berpesta di kelab malam di dalam negara dan selalu mengelakkan dirinya diambil gambar oleh sesiapa pun. Namun, peristiwa di Filipina dirakamkan kerana dia dikatakan alpa dan berkemungkinan di bawah pengaruh alkohol. (tidak dapat dipastikan).

Saya ingin menyoal kembali pegawai pengiring Syed Saddiq dan Naib Canselor Univerisi ISLAM Antarabangsa sewaktu pasukannya ke luar negara mengikuti program debat ini beberapa soalan:

1. Adakah normal bagi seorang pelajar dari Universiti ISLAM Antarabangsa Malaysia mengikuti program debat untuk berpesta di kelab malam?

2. Adakah mengikuti program berpesta di kelab malam ini mendapat keizinan daripada pihak Universiti ISLAM Antarabangsa Malaysia? 

3. Adakah Universiti ISLAM Antarabangsa tidak melarang sebarang perbuatan sumbang, perkara yang boleh menjurus kepada zina, bersosial, berparti, berpesta dan pelbagai lagi kelakuan yang jelas tidak digalakkan oleh Islam kepada pelajar-pelajarnya?

Ataupun memang pegawai pengiring UIAM ini ikut sekali untuk berpesta di kelab malam Palladium ini?

Tidak dapat disangkal lagi bahawa ketua kepada kumpulan Challenger ini mempunyai sikap dan perangai yang sama seperti Zaid Ibrahim yang satu ketika dahulu juga merupakan kaki arak dan kaki judi. Begitu juga dengan Mirzan Mahathir yang merupakan Non-Executive Director kepada syarikat Petron yang dimiliki oleh San Miguel Corps.



Dan yang peliknya, mereka yang berpendirian liberal ini disokong oleh seorang yang dianggap sebagai konservatif dan pro-Islam, iaitu Tun Dr. Mahathir.

Saya berharap agar Syed Saddiq dapat tampil dan menafikan gambar-gambar ini sebagai palsu, photoshop yang sengaja digunakan untuk menjatuhkan kredibilitinya.

Namun, sekiranya gambar ini didapati benar, maka saya memohon kepada pihak Universiti Islam Antarabangsa Malaysia untuk segera melakukan sesuatu agar perkara yang sama tidak berulang agar nama baik UIAM sebagai sebuah universiti ISLAM tidak tercemar oleh perbuatan sumbang sebegini.

Saya dedahkan 4 keping gambar di dalam Kelab Malam Palladium dahulu sementara menunggu respon daripada UIAM.

[GAMBAR]






14 comments:

Anonymous said...

Anak2 Najib kau tak nak dedak opps dedah ke???

Anonymous said...

My answer to Pro-UNMO/DS Najib Blogs

"I cannot change my past but I can change my future"

Mereka cuba untuk menggertak dan mendiamkan saya dengan isu ini. Bukan kali pertama saya diugut dengan perkara ini. Ramai yang beri saya cadangan untuk menidakkan perkara ini atau berdiam diri dan menolak isu ini ketepi.

But, I won’t do that. Saya bukan ahli politik. Saya tidak akan menipu dan saya tidak akan memutar belitkan fakta yang sedia ada.

Saya mengaku gambar itu memang gambar saya. Saya pernah pergi ke disko. I won’t deny that. Tapi saya juga ingin menekankan bahawa gambar itu diambil semasa pengumuman untuk pusingan kalah mati, pertandingan debat peringkat Asia. Saya bukan ‘kaki clubbing/disko’ sepertimana yang dituduh.

Saya bukan manusia yang sempurna. Saya juga bukan Muslim yang sempurna. Saya, seperti mana-mana manusia lain, pernah melakukan kesilapan. Tapi masa lalu tidak mendefinisikan siapa saya sekarang. Tanya sahaja pada ibu-bapa saya, kawan-kawan terdekat malahan ustaz-ustaz saya; mereka kenal siapa saya. Saya sedang dalam proses untuk memperbaiki diri sendiri untuk menjadi lebih baik pada masa hadapan.

Sekiranya anda fikir, mengugut saya sebegini akan mematahkan semangat dan menghentikan perjuangan saya, anda tersilap. Saya bukan orang yang berkepentingan. I am a 23-year old guy who loves my country. Threatening me with my personal life shows how desperate people can get to cling on to power.

Sekiranya anda fikir, isu ini akan mengaburi mata saya dan rakyat daripada isu-isu sebenar yang sedang berlaku, anda tersilap. Kami, rakyat Malaysia mampu buktikan anda tersilap.
Saya sudah menjelaskan & "come clean" about my past. Would the Prime Minister do the same on 1MDB?

Saya tidak akan berhenti memperjuangkan kebenaran

Walau tergadai nama baik sendiri.
Biar putih tulang jangan putih mata.

Agi idup agi ngelaban!

Anonymous said...

Belajar tinggi..otak cerdik tapi kurang akal...pooorah

Anonymous said...

Mati laa lagi bagus... kaki minum kaki liwat kaki kelab... neraka menunggu mu...

Your friends know u very well

Anonymous said...

Goyang jgn tak goyang Pak!

falsafah said...

saddiq?? siapa dia ni?? camna entah boleh ada dalam timeline facebook.. ada orang lobi dia untuk jadi ahli parlimen ke dalam pru14 atau pru15?? ohh pendebat asia terbaik erkk.. syok sendiri sungguh.. lawan peserta bangla, filipina, singapura, kemudian uitm hantar 2 team, uiam hantar 3 team, elok sangatlah juri pun pilih pemenang serupa camni.. try masuk debate peringkat dunia.. tau pun ada language barrier laa, english saddiq ni second language dia lah.. btw, suka pergi berclubbing di nightclub ni bukan satu perkara yang pelik pun.. nightclub tu memang open, takde rasanya bouncer nak tahan ehh kau orang islam takleh masuk.. bouncer ni security guard cuma nak make sure remaja bawah umur tak tersesat masuk, kalau masuk gak jangan bagi kantoi sudahlah dengan polis.. apa kejadahnya saddiq terkinja-kinja dalam nightclub ni?? so far dia taklah blowjob, anal sex, gay sex, bisexual ke apa dalam nightclub tu.. cuma jadikan tempat yang bising dengan lagu mengghairahkan tu seperti tengok konsert depan tv.. macam tak biasa pulak tengok program hiburan depan tv di rumah.. tapi suasana di nightclub ni lain macam sikit.. ada black market, ada illegal activities, ada drug dealer, ada bapak ayam, ada penyeludup manusia, ada pelacur yang terpaksa melayan jantan kerana terancam.. so bila kaki dah melangkah masuk ke tempat berisiko tinggi. be aware.. pandai-pandai bawak diri tau syed saddiq.. orang lain pun lalui jugak macam apa kau lalui.. nanti bila kau dah tua, kau akan realise hedonisme ni akan terus ada walaupun kau dah mati.. sebab permintaan untuk budaya hedonisme terus ada dan ada walau zaman berganti, manusia datang dan pergi.. hah itulah hidup.. hidup yang diwarisi daripada manusia terdahulu.. zaman muda hanya datang sekali, bila dah tua nanti sakit nak enjoy apa benda.. eh ada je orang muda yang sakit, budak kecik gitu.. sakit tidak mengenal usia.. hargailah kesihatan anda, buatlah pilihan yang bijak dalam kehidupan.. satu daripada berbilion manusia mampu buat perubahan kecil kepada dunia walaupun tak banyak. sikit-sikit lama-lama berubahlah semua.. berubah apa ni.. berubah jadi baik.. kau nak kata macam malaikat maksum suci murni?? ohh lantak kaulah.. apa kau nak kata kita ni patut jadi syaitan kejam zalim ke apa hah masuk neraka jahanam..

Anonymous said...

dengan jiwa yang lapang, fikiran yang terbuka kita boleh menilai bahawa syed saddiq ni bersikap opportunis tidak kena tempat.. tahu diri sendiri tidaklah sempurna mana, boleh menyuruh pula orang lain tidak menghakiminya atas perbuatan buruknya yang lalu.. padahal dia sibuk pula mencari modal pusingan untuk membuka aib orang lain lalu menjatuhkan maruah dan reputasi orang yang disasarkan.. apa kejadahnya mangkuk hayun syed saddiq..

ni dah kira bagus orang address kau nama surat beranak, SYED SADDIQ.. nak saja orang panggil syed taik anjing.. sebabnya kau jadi anjing belaan penipu talam dua muka.. konon nak selamatkan malaysia lah sangat.. excuse me.. jika tak suka jadi warganegara malaysia, berambuslah kauorang jadi warganegara apa pun,, let me guess.. australia?? new zealand?? canada?? hong kong?? taiwan?? apa aku kesah?? nak keluarkan duit simpanan kauorang daripada bank, kwsp, insurans, saham... go ahead.. kau jenis manusia pembelot memang layak untuk menabur duit di negara luar dan bayar cukai untuk negara idaman kauorang tu.. simpanlah duit di akaun bank swiss dan tax haven yang sewaktu dengannya tau.. jangan ingat duduk negara orang, boleh suka-suka elak bayar cukai.. muahaha cukai oh cukai.. tak hairan pun kauorang tak bagi cukai kepada kerajaan malaysia.. dunia ni kecik je.. pusing-pusing seluruh dunia sekalipun naik kapal terbang, rasa nak kembali malaysia boleh saja, tapi sebagai bukan warganegara dan setaraf dengan pelancong asing lain.. itulah kesan sampingan yang mesti dihadapi oleh mana-mana warganegara yang melepaskan kewarganegaraannya.. takde jalan mudah untuk suka-suka jadi PR negara australia, singapura then suka-suka pulak nak kembali jadi warganegara malaysia dan pegang jawatan dalam kerajaan malaysia dan mengundi pulak dalam pilihan raya.. cukai tu nak letak mana.. duduk mana pun mesti bayar cukai.. manusia datang dan pergi.. kau tak bayar cukai, orang lain bayar cukai. lantaklah bangla nak datang malaysia ke, rohingya ke, filipino ke, pakistan ke, sri lanka ke, hatta dari afrika sekalipun.. kau nak kata mereka tak educated, low skilled, low class?? kulit hitam?? actually it's about opportunity.. setiap manusia wajar diberi peluang untuk dapat akses pendidikan.. mentang-mentang kau self-declared high-educated, high-skilled, high-class, kau nak take advantage sampai kau mampus.. sungguh tak ingat dunia anak cucu betul.. ingat balik asal usul keturunan kau tu dari ceruk kampung mana tah, british datang jajah malaya, tok nenek moyang kau tau buat apa?? yang keturunan bangsawan tu nak syok sendiri dengan segala gelaran dan salasilah keluarga yang kononnya suci murni dengan perkahwinan orang baik-baik, itu sebenarnya hipokrit.. tok nenek moyang korang pun ada hina jugak walaupun jadi pembesar bagai.. keturunan SYED SADDIQ ni bermegah dengan gelaran SYED tapi iman tak dapat diwarisi.. jika tok nenek moyang SYED dulu keturunan alim ulamak sekolah pondok ajar orang cegah kemungkaran buat kebaikan, tak mustahil pun anak cucunya lawan arus pulak jadi lagi-lagi teruk daripada anak cucu keturunan bukan SYED.. untuk renungan SYED bukanlah keturunan maksum tetapi gelaran warisan keturunan syok sendiri kononnya untuk senang identify siapa anak cucu keturunan SYED di bumi malaysia ni.. senanglah buat network untuk apa-apa pun. jangan bilang aku jeles erkk.. aku pun keturunan SYED gak..

Anonymous said...

Bodohhh ...suka hati dia laa mau tunggang terbalik pon ...bukan geli pantat mama ko pon ...ptuihhh

Unknown said...

Btol ke!!????????!????? Sy doakan awk mndpt hidayah drpd Allah dn diberikan ptunjuk ke jln yg benar

Syahid said...

http://says.com/my/seismik/isu-kaki-clubbing-pendebat-terbaik-asia-syed-saddiq

Anonymous said...

ramainya pro-umno n pas sni.. keh3.. busuk sggh hati la yee

Unknown said...

Oh kau suci sgt lah ,x pernah buat dosa ,naraka tunggu bang ,dia x salah kau tu setan sgt

Unknown said...

Ishhh² jangan kutuk orang kita kena cermin diri sendiri dulu.

Anonymous said...

Kami memaklumkan semua orang di Malaysia dan Indonesia untuk mengetahui tentang tabiat moral Yip Kum Fook, lelaki ini menipu ramai orang dan di mana-mana sahaja di Malaysia
Sebagai contoh, dia berbohong kepada abang iparnya (Encik Low) tentang menjual beberapa hartanah tetapi Encik Yip ini mengambil semua wang, tidak memberi Encik Low satu sen, Encik Low perlu menangis mengenainya.
Juga tentang Encik Lim, Yip Kum Fook menjual beberapa tanah kepada Encik Lim dan kedua-duanya bersetuju tentang penjual dan pembeli tetapi Yip membawa Lim untuk melihat tanah itu tetapi tiada tanah di sana, lepas Encik Lim melantik peguam untuk menyaman dan Yip mengembalikan semua Duit Encik Lim
Baru-baru ini bersama En. Ten untuk mahkamah tentang pembinaan rumah syarikat, Yip Kum Fook sangat teruk dan sangat jahat
Dan hari ini ramai yang tahu tentang Yip Kum Fook lakukan dan dia juga presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur...juga rakyat Indonesia juga perlu mengambil berat tentang Yip Kum Fook kerana menantunya adalah Indonesia (isteri Yip Juin Hann)

berkongsi olih Ng (Ah Chong)