Jan 29, 2015

#DatumJelatek : Peminggiran Orang Melayu Secara Strategik oleh DAP



1. Projek Datum Jelatek yang bermula dari zaman pemerintahan Tan Sri Khalid Ibrahim dan diteruskan oleh Menteri Besar Selangor yang baharu ini, YB Azmin Ali merupakan satu strategi jahat DAP untuk menempatkan kaum Melayu keluar daripada kawasan bandar.

2. Seperti mana yang berlaku di Singapura dahulu dan baru-baru ini di Pulau Pinang, rakyat Selangor di bawah kuasa Pakatan Pembangkang bakal melaksanakan strategi jahat ini sekali lagi melalui projek Datum Jelatek.

Bagaimana Pengasingan Strategik Ini Dilakukan?

1. Seperti yang berlaku di Singapura dan Pulau Pinang, kerajaan negeri yang berkuasa telah menjalankan projek pembangunan secara terancang di kawasan penduduk Melayu yang tinggi.

2. Akibat daripada itu, hasil hartanah di kawasan sekeliling projek pembangunan itu akan melonjak dengan tinggi.

3. Kawasan tersebut juga menjadi potensi kepada syarikat lain untuk membangunkan projek mereka memandangkan kawasan tersebut bakal menjadi tumpuan golongan berpendapatan tinggi.

4. Tanah pada mana terdapat perkampungan ataupun perumahan Melayu akan mendapat permintaan yang tinggi.

5. Melalui warta kerajaan negeri ataupun tawaran langsung daripada syarikat tersebut, individu-individu yang tinggal di kawasan tersebut akhirnya akan ditekan untuk menjual rumah dan tanah mereka.

6. Warga kampung ataupun perumahan di kawasan tersebut akhirnya terpaksa memilih satu kawasan baru untuk didiami. Pada ketika ini, kerajaan negeri kononnya melalui tawaran istimewa menawarkan rumah harga murah di kawasan yang sudah tentunya mempunyai nilai yang jauh lebih murah.

7. Malahan kawasan yang dipilih itu juga majoritinya adalah kaum Melayu. Maka, Melayu telah dipinggirkan ke satu kawasan secara strategik.

8. Contoh seperti di Singapura, Melayu kini hanya mendiami secara majoriti di kawasan Geylang sahaja. Di Pulau Pinang pula, kawasan yang dahulunya didiami oleh orang Melayu kini dipenuhi oleh kaum lain. Akhirnya orang Melayu memilih untuk tinggal di Balik Pulau ataupun di Seberang Perai.

Impak Politik

1. Sistem di negara kita adalah Demokrasi Berparlimen. Majoriti yang memenangi kerusi Dewan Rakyat akan menjadi pentadbir negara.

2. Setiap satu parlimen hanya mewakili 1 kerusi sahaja tidak kira betapa kecil atau besar majoriti yang dimenangi oleh parti tersebut di kawasan itu.

3. Walaupun Melayu merupakan majoriti rakyat di Malaysia, tidak mustahil kaum minoriti yang memegang kuasa.

4. Ini boleh berlaku apabila majoriti Melayu tersebut duduk hanya di 1 parlimen sahaja, dan kaum-kaum lain bertebaran di keseluruhan 221 bahagian parlimen yang lain.

5. Ini adalah apa yang cuba dilakukan oleh projek Datum Jelatek.

6. Sekiranya Melayu diusir keluar secara strategik daripada kawasan tersebut, maka penempatan baru yang mempunyai kuasa membeli yang lebih tinggi sudah tentunya adalah dari kaum Cina.

7. Dalam tempoh 10-20 tahun akan datang, tidak mustahil kawasan Keramat ini tidak lagi didiami oleh orang Melayu. Mungkin sudah menjadi penempatan kaum Cina ataupun menjadi kawasan sektor perniagaan seperti di Bukit Bintang.

8. Akhirnya, Melayu yang sememangnya majoriti di negara kita ini tidak mampu untuk memilih ahli politik dari kaumnya sendiri ke Parlimen.

9. Begitulah bagaimana Pulau Pinang terus dikuasai oleh DAP. Selangor juga tidak terlepas dengan memperlihatkan 15 kerusi DUN dikuasai oleh DAP pada PRU yang lepas.

Kerja PKR dan DAP

1. Ini adalah rancangan tersembunyi DAP yang menggunakan Azmin Ali untuk meneruskan usaha untuk meminggirkan orang Melayu ke kawasan lain.

2. Kerja-kerja peminggiran ini telah lama dijalankan di Pulau Pinang, cuma orang Melayu sahaja tidak sedar.

3. Seperti mana di Gurney Drive yang memperlihatkan harga seunit kondominium setinggi RM4 juta. Sudah tentu kuasa membelinya bukan di tangan orang Melayu yang memegang kek ekonomi paling kecil antara 3 kaum utama di Malaysia.

4. Projek Datum Jelatek ini mempunyai perancangan jahat oleh PKR dan juga DAP harus dihentikan dengan segera. Satu memorandum untuk melindungi kawasan sekitar juga perlu diberikan bagi menjamin kesejahteraan penduduk di kawasan Keramat.

5. Jangan jadikan Selangor ini sebagai Pulau Pinang yang kedua.

6. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

15 comments:

Anonymous said...

Cara bagaimana pemaju menghapuskan dasar kuota bumiputera dengan tekanan harga unit dilambungkan pada nilai tinggi.

mohnaz2009 said...

memang celaka si azmin ni jd talibarut DAPig.. tp umno pun sama buat keja mcm DAP & PKR. tanah kwsan majoriti melayu di kl n negeri lain

mohnaz2009 said...

memang celaka azmin pkr n dap limkitsiang bangsat .. umno pun sama balun tanh org melayu bg kt cibai cina dgn alasan pemvangunan ...usaha jahat dap & pkr harus disejat dgn nyawa & darah..

Anonymous said...

Isu pengambilan tanah melayu di pulau pinang bukan baru berlaku, perkara ni telah lama berlaku, samada kita sedar atau tidak, dulu kawasan sungai nibung, batu uban, sungai ara, sungai tiram, bayan lepas, batu maung, sungai batu, teluk kumbar adalah kawasan kampong melayu, sekarang tidak lagi, inilah pembangunan yg kita mahu.

Anonymous said...

Sebenarnya pemimpin2 UMNO dah lama kenyang hasil jadi broker tanah melayu, terutama di pulau pinang dulu dan sekarang akan diteruskan pembangunan di kawasan2 sentul atas tanah rezab melayu jg,hasil keuntungan oleh broker umno akan diteruskan pula oleh pemimpin2 PKR N DAP, JGN LUPA KAMPUNG BARU SEKARANG RAMAI BUAYA2 YG TGH KELAPARAN MENANTI HABUAN

Anonymous said...

Zaman skrg dh lain. Nak tak nak. Melayu kena usaha meningkatkan ekonomi. X guna nk asyik komplen dgn harapan apa yg ada skrg dikekal utk masa depan. Berusaha utk menjadi lebih kompetitif. Jgn manja sgt. Kita dok komplen tp cina senyap2 je maju ke depan.

Anonymous said...

Kat penang bukan dap yang jual tanah melayu tapi umno punya kerja masa bn pegang penang. Tanah balik pulau banyak naik rumah banglo teres dan semi d harga paling murah pun 400k keatas sapa punya kerja. Tu semua tanah melayu. Depa beli kat melayu harga ratus ribu depa juai juta. La bila pakatan pegang depa kata dap halau melayu. Kat kampung bagan di gurney la tinggai brapa biji saja rumah melayu, yg lain semua dah kena juai 1 rumah dapat brapa puluh ribu saja. Sapa yg jadi brooker pujuk orang kampung suruh juai rumah dengan tanah tu.................... pikiaq sendiri pi cek tengok.
Bukan nak masuk belah cina tapi tanah di penang mahai depa pun beli ikut rate semasa 1kaki dah brapa ratus takkan depa nak buat rumah murah bagi orang melayu duduk. Kalau kita yang beli tanah tu macam mana kita nak buat rumah murah ka.........

Anonymous said...

Situasi rumah harga tinggi telah digunakan di pulau penang untuk mennyahkan orang melayu sampai majoriti 70% bangsa cina di pinang..contohnya singapura dan sekarang ditanah melayu...

Cikgu Haling said...

Setuju kata2 mu.

Cikgu Haling said...

Harus terima juga pada masa kini ramai melayu juga mampu memiliki rumah mewah kos tinggi.

Unknown said...

boleh link blog saya..http://siemens-melayumaju.blogspot.com/

Saparulah Othman said...

salah siapa? Macamana mereka dapat kuasa? Siapa yang berikan kuasa kepada mereka? Bukankah rakyat sendiri yang pilih mereka semasa pilihanraya. Mereka kemudian bentuk kerajaan dan apa yang mereka suka. Salahkan diri mu sendiri

Anonymous said...

Pertahankn TanahAir Milik Org Melayu n CucuCicit Keturunan Melayu! Tetapkn Had pmilikan Pndatang Cina !!

Minyak di Sarawak Air di Selangor said...

Petronas baru baru ini membayar kepada Sarawak 2.9 billion untuk minyak.

Kerajaan PH Amiruldin bayar suka sama suka 2.55 billion kepada SPLASH/Gamuda...untuk air haha...

Kerana rakyat Selangor suka nak bayar 2.5 billion kepada syarikat cina Gamuda?

Anonymous said...

Kami memaklumkan semua orang di Malaysia dan Indonesia untuk mengetahui tentang tabiat moral Yip Kum Fook, lelaki ini menipu ramai orang dan di mana-mana sahaja di Malaysia
Sebagai contoh, dia berbohong kepada abang iparnya (Encik Low) tentang menjual beberapa hartanah tetapi Encik Yip ini mengambil semua wang, tidak memberi Encik Low satu sen, Encik Low perlu menangis mengenainya.
Juga tentang Encik Lim, Yip Kum Fook menjual beberapa tanah kepada Encik Lim dan kedua-duanya bersetuju tentang penjual dan pembeli tetapi Yip membawa Lim untuk melihat tanah itu tetapi tiada tanah di sana, lepas Encik Lim melantik peguam untuk menyaman dan Yip mengembalikan semua Duit Encik Lim
Baru-baru ini bersama En. Ten untuk mahkamah tentang pembinaan rumah syarikat, Yip Kum Fook sangat teruk dan sangat jahat
Dan hari ini ramai yang tahu tentang Yip Kum Fook lakukan dan dia juga presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur...juga rakyat Indonesia juga perlu mengambil berat tentang Yip Kum Fook kerana menantunya adalah Indonesia (isteri Yip Juin Hann)

berkongsi olih Ng (Ah Chong)