May 9, 2020

Datuk Bandar Kuala Lumpur Sengaja Sabotaj Menteri Wilayah Persekutuan?

 

DUA KENYATAAN BERBEZA!

Apa yang berlaku di antara kedua-dua pemimpin di atas?

YB Tan Sri Annuar Musa, selaku Menteri Wilayah Persekutuan telah mengeluarkan kenyataan bahawa pub dan restoran yang menghidangkan minuman keras TIDAK dibenarkan beroperasi sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat berkuatkuasa.

Selang sehari selepas tu, Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Nor Hisham Ahmad Dahlan pula mengeluarkan kenyataan bercanggah dengan apa yang telah diarahkan oleh Menteri Wilayah.

Apa masalah Datuk Bandar Kuala Lumpur ini?

Adakah poket beliau terisi dengan 'sumbangan ikhlas' daripada pengusaha-pengusaha pub di sekitar KL ini?

Ataupun beliau mengekalkan pendirian individu yang melantiknya sebelum ini?

Siapa lantik Datuk Nor Hisham ni sebagai Datuk Bandar?



Siapa Menteri Wilayah Persekutuan pada 2hb Oktober 2018?

Sudah tentulah YB Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam.

Jika dilakukan sedikit carian di Google tentang siapakah Datuk Nor Hisham ni, rupa-rupanya dia adalah Pegawai Daerah yang pernah menerima 'anugerah' Penyapu daripada bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Khir Toyo akibat gagal mencapai sasaran kerja tahunan.

Sudah tentu ramai yang masih mengingati insiden tersebut yang berlaku pada tahun 2007. Jujur saya katakan bahawa 'anugerah' Penyapu tersebut telah mengakibatkan ramai penjawat awam di negeri Selangor menyimpan dendam terhadap  Dr. Khir Toyo dan secara langsung terhadap Barisan Nasional yang mana pada PRU 2008, Barisan Nasional telah hilang Negeri Selangor.

Persoalannya kini, adakah Datuk Bandar Kuala Lumpur sengaja melakukan sabotaj terhadap Menteri Wilayah Persekutuan dengan mengeluarkan kenyataan yang bercanggah tersebut?

5 comments:

Anonymous said...

Elok pecat semua perangai 'deep state' penjawat awam ni...!!

Anonymous said...

Come on bro truth vaccine we need yur writing regulary... keep it up broo..!

#stayhomekitajagakita

Anonymous said...

KETIKA RAKYAT SUSAH ATOK LARIKAN DIRI.

Atok makin gila.Demi Kepala perompak lidah bercabang walaun unta sanggup ditipu dibelit sampai mati.

Gilanya atok tak pernah dibuat orang.
Hatta Anwar sendiri pun tak segila Atok.

Tak pernah berlaku dalam mana-mana negara, seorang yang bergelar NEGARAWAN gila macam atok.

Dulu dia letak jawatan, lari dari membantu rakyat berhadapan dengan COVID19. Bila dah okey maak aaaii atok gila mudah lupa atok datang balik.

Kini serangan COVID19 makin mereda, dia nak balik jawatan tu. Gila sungguh orang macam ni.

Adakah rakyat nak terima dia kembali? Hanya walaun unta bodoh bangang sanggup ditipu sampai mati.

Adakah rakyat sanggup menerima orang yang lari dari tanggung jawab?Kini ekonomi sedikit pulih.

Pasaran saham pun dah pulih.Atok nak jadi perdana menteri balik.

Masa ekonomi merudum, Atok lari, letak jawatan.Tak ke sial nama nya tu.

Masa saham jatuh tergolek, Atok umum letak jawatan.

Siapa suruh Atok letak jawatan? Rakyat pun tak tahu.

Suka hati Atok je nak buat apa pun.Ko ingat Malaysia ni milik marina gereja, boboi, anakcucu dan kroni kau...??

Ingat... kalau Atok jadi PM balik, bantuan rakyat akan dihentikan.

Atok pernah kata, "Tiada lagi wang percuma kepada rakyat"

Atok pernah bilang " Usah asyik harap bantuan kerjaan"

Atok bagi RM30 e-wallet. Haah tepokk..!!

Tun Mahathir are you sorry or worry? Kamu bukan insaf tetapi takut! Kamu takut kerana kamu tiada kuasa lagi, kamu gerun jika Anwar menjadi Perdana Menteri.!!

Sekarang Tun bukan ketua mana mana kumpulan, Tun sekadar pengikut sahaja. Mahu kah Tun sekadar pengikut pada Brother Anwar Bin Ibrahim..!? Ohhh Tidakk , saya ulangg..!!

Haahh Tepokk..!! Politikus lusui dan usang boleh beramboss..!!

Ingat... kalau Atok jadi PM balik, negara akan susah semula.

Anonymous said...

DARI SUDUT CAP MUNGE

PEMUDA PPBM (ARMADA) PERAK: PENGKHIANAT SEBENAR KEPADA MAHATHIR IALAH PAKATAN HARAPAN

Armada Bersatu Perak juga mahu menyatakan bahawa pengkhianat kepada Pengerusi Bersatu Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad adalah Pakatan Harapan yang didokongi oleh PKR, DAP dan Amanah. Ketiga-tiga parti ini DAP dan PKR tidak berhenti-henti mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan Perdana Menteri.

Goyang! 144 Dari 191 Bahagian ARMADA BERSATU Memberontak!

144 daripada 191 ARMADA BERSATU Bahagian, sokong Perikatan Nasional

DARI SUDUT PKR@ANWAR

PH TIDAK PERNAH PERALATKAN BERSATU. BERSATU TELAH MERANCANG AWAL UNTUK KHIANAT

Parti Bersatu telah buat keputusan dlm mesyuarat tertinggi 23hb Februari sehari sebelum Langkah Sheraton took place on 24 Februari. Konon-konon Tun Mahathir berlakon tak setuju. Konon-konon Tun Mahathir sedih ada pemimpin bersatu tak pegang pada janji untuk mengaburi mata PH supaya tidak menggambarkan sebuah wayang.

Fakta yang sahih adalah Bersatu yang memohon untuk menyertai PH.
Benarkah PH memperalatkan Bersatu? Bersatu yang memperalatkan PH. Setelah PH berjaya menjadi kerajaan selepas PRU14 yang lalu, tidak cukup dengan jawatan PM yang diberikan kepada Bersatu walaupun mendapat kerusi paling sedikit iaitu 13 Kerusi Parlimen daripada kerusi terbanyak yang diberikan kepada Bersatu iaitu 52 kerusi, Bersatu memilih untuk khianat pada PH. Siapa peralat siapa untuk berkuasa? PH punyai perjuangan lebih jauh, bukannya untuk menjatuhkan Najib.

Deklarasi Rakyat gagal dan menjadi ‘hangat-hangat tahi ayam’ kerana tidak mendapat bantuan dari PH. Tun M dan balacinya Khairuddin Abu Hassan patut malu di atas kegagalan tersebut.

Sejak Tun mula melangkah ke pejabat PM! Skandal demi skandal bermula dengan Bank Bumiputra merubah politik sihat negara kepada khianat tikam menikam menjadi halal demi kuasa. Politik merchivillion politik menghalalkan cara. Justic end by means..

Tun , Boboi dilucut dari PPBM ke mana anak beranak nak pergi ni...!?

Keahlian Mahathir, Mukhriz dlm PPBM terlucut? Fasal 10.2.3 Perlembagaan BERSATU menyatakan keahlian seseorang ahli parti tergugur jika ingkar peraturan parti, termasuk menyertai gabungan parti lain. Berisiko terlucut keahlian BERSATU ialah Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir; Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA), Syed Saddiq dan barisan EXCO nya

Dr Mahathir menandatangani Kenyataan Bersama PH kapasiti sebagai Pengerusi BERSATU bersama Presiden Parti Warisan Sabah (WARISAN)Shafie Apdal; PKR Anwar Ibrahim; PAN Mohamad Sabu dan DAP, Lim Guan Eng bertarikh 4 Mei lalu.

ANWAR KETUAI BARISAN PEMBANGKANG

DS Anwar Ibrahim pula mengakui namanya dimaklumkan kepada Speaker Dewan Rakyat dan Majlis Presiden Pakatan Harapan mencalonkan beliau sebagai Ketua Pembangkang.

KESIMPOLAN SIAPA KHIANAT SIAPA

144 daripada 191 ARMADA BERSATU Bahagian, sokong Perikatan Nasional
Atok, Boboi dan Syed Saddik nak pi mana sekarang ni...!!??

Kesian depa anak beranak fitnah si lidah bercabang kita kasi tepokkkk dolu..!! Dolu pakat pakat bikin wayang konon berbaik skg belum nak baik balik sudah haru biru...

Tun sebagai Pengerusi, Boboi dan ketua Armada Syed Saddik hilang kawalan dalam Bersatu...!?

Tun Mahathir are you sorry or worry? Kamu bukan insaf tetapi takut! Kamu takut kerana kamu tiada kuasa lagi, kamu gerun jika Anwar menjadi Perdana Menteri.!!

Sekarang Tun bukan ketua mana mana kumpulan, Tun sekadar pengikut sahaja. Mahu kah Tun sekadar pengikut pada Brother Anwar Bin Ibrahim..!? Ohhh Tidakk , saya ulangg..!!

Haahh Tepokk..!! Politikus lusui dan usang boleh beramboss..!!

Anonymous said...

Perodi ucapan Tun semasa memperingati kemenangan PH

Demi Boboi andai masa mencemburui kita dan masa tiada lagi bersama ako...

Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam keadaan terancam, dalam kes ini, bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH.

Kedudkan boboi di kedah seperti teloq dihujung tanduk, bila-bila masa boleh jatuh pecah, jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka apak mu akan buat perangai lagi.

Itu je yang sebenarnya, kenapa apak mu meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan tinggi baik dalam negeri atau negara.

Perjuang Apak hanya untuk boboi je, tak ada sebab lain, kalau apak mu kata dia berjuang kerana rakyat, itu bullshit, masa apakmu jadi pm ari tu, apak suruh rakyat di suruh ikat perut, sedangkan kroni apak dan anakcucu apak anugerah kan projek berbillion-billion, kalau apak kata apak nak berjuang nak lawan rasuah, sebenarnya apaklah segala kepala rasuah yang ada kat negara ni, habis semua kes-kes rasuah pemimpin PH apak arahkan AG untuk buang kes, kemudian apakmu akan buat-buat terkejut.

Apa apa yang berlaku jawab 'tatau'

sekian

Boboiku
dari ApakMu