Aug 9, 2012

Tema Kemerdekaan Pembangkang - Kejayaan DAP di atas Kebodohan PAS


1. HarakahDaily telah melaporkan bahawa kesemua negeri di bawah pemerintahan Pakatan Pembangkang tidak akan menggunakan tema Kemerdekaan yang sama dengan Persekutuan.

2. Malah logo untuk Hari Merdeka dan Hari Malaysia juga akan diubah dan akan diumumkan pada hari ini.

3. Secara kasar, tema ini kelihatan sama seperti 1 Malaysia. Tetapi setelah diterjemah penggunaannya sebagai agen pemecah-belah rakyat, ia sebenarnya lain langsung dengan 1 Malaysia dan lebih mirip kepada Malaysian Malaysia.

4. Semangat Kemerdekaan yang ingin disemai supaya rakyat negara ini sentiasa bersatu tidak kira parti politik apa pun semakin sukar untuk dicapai.

Parti 'Islam' SeMalaysia?

5. Dan sekiranya PAS mengamalkan gaya hidup sebenar yang dianjurkan oleh Islam, mereka sepatutnya tidak akan menggunakan tema yang lain supaya tidak wujud satu bentuk permusuhan di antara rakyat.

6. Tema Merdeka "Janji Ditepati" tidak langsung bercanggah dengan akidah ataupun Islam. Maka tidak perlu untuk ditentang penggunaannya atas dasar ingin memelihara kesejahteraan negara.

7. PAS semakin hari semakin membina dan mengajak permusuhan antara rakyat Malaysia terutamanya antara sesama yag beragama Islam.

Nabi SAW bersabda maksudnya : "Lelaki yang paling dibenci Allah ialah lelaki yang suka perbantahan dan permusuhan"

Malaysian Malaysia!

8. Tema Kemerdekaan Pakatan Pembangkang ini akan dibawa dan digunakan terus di dalam kempen Pembangkang.

9. Tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" sebenarnya adalah refleksi kepada Malaysian Malaysia iaitu teras perjuangan DAP kerana atas dasar penggunaannya sebagai agen pemecah-belah rakyat.

10. Merujuk kepada Matlamat kedua DAP di dalam dokumen Perlembagaan DAP, jelas DAP sebenarnya mahu menjadikan negara ini sekular dengan menghapuskan keistimewaan Agama Islam dan Bangsa Melayu.


11. DAP, dengan menggunakan PAS sebagai agen pemujuk agar orang Melayu bersedia untuk mengundi DAP semakin berjaya.

12. Tema Kemerdekaan yang diguna pakai ini juga adalah bukti kepada kejayaan DAP di atas kebodohan PAS.

13. Satu ketakutan DAP yang amat besar adalah orang-orang Melayu yang bersatu. Maka menjadi tugas utama DAP supaya perkara ini tidak akan dapat dicapai sampai bila-bila.

14. Ini kerana DAP sudah mengalami keadaan pada bila orang Melayu bersatu ketika 13 Mei dahulu dan ketika PAS masuk Parti Perikatan untuk membentuk Barisan Nasional (1973-1978).

15. Tetapi pada hari ini, di atas perpecahan antara orang Melayu, mengukuhkan lagi kedudukan DAP sebagai peneraju kepada kepimpinan Pakatan Pembangkang.

No comments: