Aug 1, 2012

Lagu Janji Ditepati Mirip Lagu Gospel True Worshipper "Serukan Namanya"





1. Baru-baru ini blogger Pro-Pembangkang Milo Suam mengeluarkan artikel tentang lagu Janji Ditepati seakan-akan lagu Gospel True Worshipper.

2. Sekali imbas dengar memang seakan-akan dengarnya, dan sekiranya tidak dipasang serentak, akan dapat dengar bezanya.

3. Mungkin benar pencipta melodi lagu ini benar-benar mengambil inspirasi daripada lagu gospel ini, ataupun mungkin sahaja satu kebetulan. (Saya secara peribadi tidak percaya kepada kebetulan kerana setiap kejadian ada hikmahnya)

4. Belum reda isu logo dipersoalkan, isu lagu pula dipermainkan.

5. Sekiranya dikaji secara politikal, sebenarnya kedua-dua isu yang dimainkan ini tidaklah melibatkan polisi ataupun skandal. Ia sekadar persepsi yang disensasikan dengan begitu hebat.

6. Isu-isu ini tidak berkait dengan janji-janji yang BN sudahpun laksanakan.

7. Kebangkitan isu-isu sebegini adalah untuk mengalihkan perhatian (diversion) umum daripada isu sebenarnya berlaku ketika ini.

8. Isu air di Selangor, isu syiah di kalangan PAS, isu hutang Talam Corp, isu penguasaan DAP di dalam PAS melalui DHPP, dan banyak lagi kelemahan-kelemahan Pembangkang yang cuba dialihkan oleh cybertroopers Pembangkang ini.

9. Maka ramai daripada bloggers, facebookers, twitterers Pro-Kerajaan tidak lagi fokus dengan pendedahan-pendedahan tentang isu yang serius ini sebaliknya bertepuk-tampar dengan isu-isu picisan sebegini. Berjayakah pengalihan tersebut? Kita nilai melalui trend yang berlaku kini.

10. Pengalihan ini adalah teknik propagandan yang biasa digunakan oleh Pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim apabila beliau gagal menjelaskan isu-isu mengenai beliau.

11. Isu Bersih 3.0 dilupakan, isu jam omega dilupakan, isu Badrul Amin berkhalwat dilupakan, isu Salahuddin Nasir menghina polis dilupakan, isu Faekah dilupakan, isu Latifah dilupakan, isu Samsidar dilupakan, dan beribu macam isu lain yang didedahkan oleh bloggers, facebookers, twitterers Pro-Kerajaan semuanya dilupakan.

12. Sebaliknya isu logo dan lagu ini disensasikan seolah-olah berlaku satu kepincangan besar dari segi moral, pengurusan, polisi dan sebagainya.

13. Rakyat Malaysia masih belum matang berpolitik, selagi kematangan tersebut belum tercapai, selagi itulah kita bermain dengan politik persepsi ini.

14. Dan malangnya, Kerajaan bawah pimpinan DS Najib ini gemar sungguh menari mengikut paluan gendang Pembangkang.

15. Tambahan: tidak pelikkah belum lagi dilancarkan secara rasmi logo dan lagu, begitu cepat pendedahan mengenainya dikeluarkan. Macam orang dalaman cuba sabotaj sahaja, iya tidak?

No comments: