Jan 9, 2014

#KalimahAllah : [Video] Azhar Idrus VS Tun Mahathir Tentang Isu Kalimah Allah.


Saya amat bersetuju dengan kenyataan Ayahanda Tun. Kita dok cakap kita punya, kita punya tetapi mengapa kita punya tidak diterangkan. Mungkin dengan cara dakwah berilmiah ataupun secara bijaksana yang Tun lakukan, kita dapat meredakan keadaan ketegangan yang hasilnya daripada seorang paderi yang menyokong perjuangan Pembangkang secara terang-terangan.


Atas kerana janji Anwar Ibrahim yang akan membenarkan penggunaan Kalimah Allah ataupun lebih daripada itu lagi, tidaklah saya ketahui. Tetapi saya ingin berkongsi satu cerita yang diceritakan kepada saya oleh seorang kenalan saya sewaktu berjumpa dengan Mat Sabu.

Dia berkata sebegini:

"Tak mengapalah kalau dia nak mintak guna Kalimah Allah sekarang ni. Apapun kita bagi. Nanti kita ada kuasa kita tak bagi lah..."


No comments: