Jan 30, 2014

#Gempar : @SPRMMalaysia Tolong Siasat Bekas ADUN PKR N25 Kajang, Lee Chin Cheh.



Sejurus selepas mendengar berita yang Lee Chin Cheh meletakkan jawatan ADUN N25 Kajang, saya menelefon sahabat-sahabat saya di Kajang. Salah seorang daripada mereka meminta saya untuk turun ke Kajang untuk bersembang.

Sahabat saya merupakan seorang kontraktor oppurtunis di Selangor yang banyak bergaul dengan orang-orang politik di Selangor. Maklumlah, nak dapatkan projek.

Sampai di Kajang, sahabat saya bawa saya untuk minum di Sup Power Ali.

Sahabat saya menceritakan yang Lee Chin Cheh telah ditawarkan RM2-3 Juta untuk melepaskan jawatan ADUN. Bagi seorang ADUN yang belum sempat berkhidmat kepada rakyat ini merupakan peluang yang terbaik untuk meraih keuntungan tanpa memerlukannya untuk bekerja.

Maklumat ini telah diterima oleh sahabat saya daripada kenalannya daripada Parti DAP. Telah kecoh sesama ahli DAP yang Lee telah menerima sejumlah wang untuk melepaskan jawatan tersebut.

Walaupun tiada bukti yang sahih, saya meminta untuk pihak SPRM menyiasat terlebih dahulu kes pelepasan jawatan ini sebelum PRK N25 Kajang ini diadakan.

No comments: