May 16, 2012

Menjawab @keris7lok Tentang Isu "Untuk Mereka Yang Benci @MUFC_Malaysia'

@keris7lok cuba bermain api dengan mengatakan bahawa Manchestee Yunaited mempunyai 'dulang' yang lebih mahal harganya daripada Carling Cup milik Liverpool.



Saya ingin memberitahu kepada @keris7lok ini bahawa terdapat perbezaan antara Piala dan 'dulang' milik Yunaited tersebut.

Piala adalah matlamat utama di dalam setiap pertandingan ataupun tournament. Prestij Piala ini dalam hierarkinya melampaui apa jenis hadiah lain seperti plate, bowl dan kemudian spoon.

'Dulang' milik Yunaited pula adalah hadiah daripada acara khas yang tiada pertandingan. Hanya menemukan 2 pasukan dan yang menang akan mendapat 'Dulang' tersebut.

Berbeza dengan Cup ini, setiap pasukan akan bertanding bermula dengan liga ataupun pusingan pertama. Membawa pula kepada pusingan ke-2, ke-3 dan sehinggalah ke top 32, suku akhir, separuh akhir, akhir dan barulah dinobatkan juara dan menerima apa? Mestilah terima CUP. Prestij cup itu berbeza dengan prestij 'dulang'.



Walau bagaimanapun, saya faham akan perasaan @keris7lok yang tertekan dengan kata-kata sindiran dari peminat-peminat pasukan selain Yunaited. Jangan risau, Yunaited adalah pasukan yang hebat tetapi nasib tidak menyebelahi mereka.

Akhir sekali, saya berharap agar @keris7lok dapat bersabar dengan dugaan yang amat dasyat ini. Saya ucapkan semoga Yunaited berjaya mendapat CUP musim akan datang.

Tetapi sebelum itu, saya berharap agar peminat pasukan Yunaited jangan buka topik bola sepak Liga Perdana Inggeris di hadapan penyokong pasukan yang ada CUP ini ya.



Sekian, terima kasih.

P/s: harap jgn ambil serius.... Hehe

1 comment:

Konda Kondi said...

hahahaha..kuang hajar..tak hormat rakyat..