Aug 4, 2012

Lawak hari ini daripada PAS #SaveSgor #Paserabut


1. Salah satu daripada 'kelebihan' PAS adalah bercakap berdolak-dalik.

2. Merujuk kepada artikel daripada HarakahDaily (baca di sini). Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman mengatakan bahawa nak berpolitik di dalam masjid tak boleh, tetapi boleh dalam tazkirah boleh kerana politik dan Islam tidak boleh dipisahkan.

3. Dr. Rani secara tidak langsung mahu menyebut jika yang berbicara itu adalah orang yang menyokong kerajaan, tidak boleh! Berpolitik di dalam masjid! Mesti dilaporkan ke JAIS.


4. Sekiranya yang berbicara itu dari kalangan PAS, tidak mengapa sebab 'Islam'. Walaupun yang berbicara itu adalah bukan Islam dari DAP ataupun Dewan Himpunan Penyokong PAS.

Ini bukan berpolitik, ini Islam dan Politik tidak boleh dipisahkan.
5. Setakat ini, semua ceramah PAS yang pernah saya hadiri, semuanya adalah tentang penyebaran kebencian. Fitnah, mencaci, mengutuk dan sebagainya menjadi lazim bagi PAS.

6. PAS sebenarnya lebih rela menyahut takbir daripada orang bukan Islam. (Lihat video di bawah)


7. Jika kita buka surah al-Baqarah ayat 83, langsung salah terjemahan tersebut. Malah Yau Con Seng ini mentafsirkan ayat tersebut mengikut fahaman beliau dan ini diterima oleh ahli PAS.


8. Memang ini bukan di masjid, tetapi takkanlah, Tuan Ibrahim Tuan Man yang fasih membaca al-Quran yang berada bersama ketika itu tidak menegur En. Yau tadi.

9. Sikap berdolak-dalik PAS ini yang menggunakan konsep "untuk aku betul, untuk kau salah" harus disedari oleh orang ramai dan harus ditolak.

10. Sekiranya dikaji sesuatu ceramah daripada PAS, pada awal ceramah tersebut penceramah akan menasihatkan penyokong jangan berbuat jahat, jangan memfitnah dan sebagainya, tetapi setelah itu, mereka pula yang membuatnya.

11. Lihat contoh di bawah


12. Gunakan hak untuk berfikir sebelum hak untuk bersuara.


No comments: